Diferenciar i distingir el pernil serrà o salat català i separar-lo de la imatge d'espanyolitat que sovint acompanya a aquest producte tot i que també es produeix a Portugal, França, Alemanya i Itàlia. Aquest és l'objectiu del clúster carni Innovacc a partir d'un projecte per impulsar la comercialització d'un pernil serrà que uneixi la marca Pirineus i la marca Barcelona.
Els empresaris destaquen que a Catalunya es produeixen més de la meitat dels pernils que es comercialitzen a l'Estat i que es pot aconseguir un producte de "qualitat" que pugui competir contra els pernils que venen els italians i els alemanys i de retruc, allunyar-lo de la "imatge espanyolista" que acostuma a tenir. De fet, tant el pernil serrà com el pernil ibèric són peces clau del concepte 'Marca España' que actualment promociona l'Estat espanyol per amagar la situació de crisi i desorientació de la societat espanyola.
Aquest projecte s'ha posat sobre la taula durant l'assemblea extraordinària del clúster Innovacc, que uneix 52 empreses de la indústria porcina i 17 institucions, que es va fer divendres a Olot.
TOMADO DE NACIÓ DIGITAL
Dado que a los empresarios catalanes (que digan cuáles son para especificar un poco más) no les gusta el nombre de jamón serrano porque es demasiado "españolista". Dado que estudian un proyecto para comercializar el pernil catalán con la marca Pirineus o Barcelona. Dado que están muy preocupados en Olot que sus jamones se confundan con otros, no estaría de más recordarles cuál es la imagen que triunfa y que por ahora es extensible a toda España. Aquí está, que la disfruten:
Sobran las palabras y los idiotas |
No hay comentarios:
Publicar un comentario